Minulý pondelok sa zafarbila dopravná mapa Bratislavy načerveno, niektorí vodiči čakali v kolónach hodiny. Pán Vallo sa k tomu už vyjadril. Situáciu pripísal predovšetkým rannej nehode na diaľnici D2, ku ktorej sa pridali obmedzenia kvôli prácam na diaľnici aj daždivé počasie.
Doprava kolabovala prakticky v celom meste. V tom čase som išiel autom cez Bratislavu aj ja a navigácia ma zaviedla do najmenšej zápchy na Moste SNP, kde však tiež bolo nejaké obmedzenie kvôli opravám na moste. To už prislúcha mestu.
Nepomohlo by, ak by jednotlivé strany medzi sebou v prípade nejakých výluk viac komunikovali?
Komunikácia funguje prostredníctvom Krajského dopravného inšpektorátu, ktorý schvaľuje rôzne obmedzenia, rozkopávky alebo obchádzky v rámci celej Bratislavy. Pokiaľ ide o naše komunikácie, my, samozrejme, máme plán rozkopávok, ktorý každoročne pripravujeme.
Cieľom však nie je mať len zoznam takýchto pripravovaných akcií, ale súčasne ich aj koordinovať, čo v rámci našich kompetencií robíme. Avšak informácie aj z Národnej diaľničnej spoločnosti eviduje Krajský dopravný inšpektorát, ktorý má tiež nejaký systém, kde sú zaznamenané tieto obmedzenia v doprave.
Ten pondelok bol naozaj ťažko predvídateľný. Stala sa tam nehoda práve v mieste, kde bola zúžená vozovka. Malo to nakoniec vplyv naozaj na celú Bratislavu a zrejme aj určitá nervozita medzi vodičmi a počasie spôsobili aj to, že tých nehôd bolo po celom meste v jednom čase viac.
Nepovedala by som ale to, čo ste povedali na úvod, že úplne skolabovala doprava, lebo napríklad električková doprava stále fungovala. Mali sme aj informácie, že zrejme pod vplyvom tejto situácie niektorí vodiči nechali autá tam, kde ich mali, a cestovali radšej električkami, ktoré boli plnšie ako zvyčajný deň.
Od spustenia električky do Petržalky je stretov s autami viac. Nedávno som videl komentár na sociálnej sieti „čo deň, to nehoda“. Evidujete nárast takýchto prípadov a môže to byť tým, že sa spoje zahusťovali alebo zmenou riadenia?
Zostáva vám 89% na dočítanie.

