Plzeňská Škoda Electric vyvezie vôbec prvý elektrobus. Autobus na batériový pohon dodá dopravnej firme ARRIVA Nové Zámky, ktorá ho bude prevádzkovať v meste Šaľa. Práve toto mesto patrí na Slovensku k veľkým priekopníkom elektromobility, povedal ČTK obchodný riaditeľ Škody Radek Svoboda. Hodnotu kontraktu neuviedol.
Nový dvanásťmetrový elektrobus Škoda Perun HE s poľskou karosériou Solaris New Urbino má začať voziť cestujúcich už v lete. "Vyznačuje sa maximálnou šetrnosťou k životnému prostrediu, výkonnou klimatizácioi a veľmi tichým chodom," uviedol Svoboda.
Maximálne 120 kilometrov
Elektrobus sa bude nabíjať cez noc v depe. Denne potom prejde na linkách s cestujúcimi minimálne 120 kilometrov. Škoda Electric má v portfóliu niekoľko typov elektrobusov. Zákazníci môžu voliť podľa prepravnej kapacity, dĺžky dojazdu alebo spôsobu nabíjania. Najviac elektrobusov rovnakého typu slúži od tohtoročného marca v třineckej MHD, prevádzkuje ich spoločnosť Arriva Morava.
Išlo o kontrakt v hodnote cez 130 miliónov korún (takmer 5 miliónov eur). Elektrobusy nahradili na linkách doteraz využívané dieselové vozidlá. Denný dojazd autobusov je 110 až 150 kilometrov. Dva elektrobusy Škoda Perun HP jazdia už dva roky v Plzni, jeden v Hradci Králové.
Futuristický dizajn
Na medzinárodnej výstave EXPO 2017 v kazašskej Astane tento rok predstaví firma 3D model nového elektrobusu s futuristickým dizajnom, ktorý spoluvytvárali študenti Vysokej školy umeleckopriemyselnej v Prahe. Interaktívny model bude doplnený o rýchlonabíjaciu stanicu Škoda, ktorá už stojí dva roky v Plzni.
Mestské autobusy na elektrický pohon má v ponuke aj ďalší český výrobca SOR Libchvavy. Najväčší domáci producent Iveco Bus vsádza na hybridné autobusy a elektrické minibusy.
30 krajín sveta
Škoda Electric je najväčším európskym výrobcom trolejbusov. Vyrobila ich už viac ako 14-tisíc. České trolejbusy jazdia v 30 krajinách v Európe, Ázii a v Severnej Amerike. Podnik ročne utŕži medzi piatimi až šiestimi miliardami korún (190 - 227 miliónov eur).
Okrem rôznych typov trolejbusov a elektrobusov vyrába aj pohony pre elektrické vozidlá a trakčné motory a hybridné a vodíkové autobusy.