Tento krok má obmedziť nadprodukciu v sektore, dostať z trhu tzv. zombie firmy, čo sú firmy, ktoré pokračujú v činnosti, hoci majú problémy so splácaním svojich záväzkov alebo sú blízko bankrotu, a prinútiť automobilky, aby prešli na výrobu neznečisťujúcich elektrických vozov, píše agentúra Reuters.
Čínska vláda považuje elektrické vozidlá za možnosť, ako by jej automobilky mohli predstihnúť zahraničnú konkurenciu, ktorá má o desiatky rokov viac skúseností s výrobou benzínových áut, a súčasne obmedziť smog v mestách.
Pomoc bánk a lokálnych vlád
Čínska vláda už bojuje proti zombie firmám a nadmernej kapacite produkcie v odvetví uhlia a ocele. Táto politika sa má rozšíriť na automobilový sektor, uviedla na svojich stránkach čínska Národná rozvojová a reformná komisia.
Zombie firmy v Číne často prežívajú vďaka pomoci lokálnych vlád a bánk. Čína sľúbila, že použije tvrdšie normy v oblasti životného prostredia, účinnosti, kvality a bezpečnosti, aby tieto firmy vytlačila z trhu.
Tvrdšie pravidlá
Automobilky, ktoré teraz budú chcieť postaviť závod na výrobu áut so spaľovacím motorom, budú musieť mať mieru využitia výrobnej kapacity nad národným priemerom za predchádzajúce dva roky, uviedla komisia.
Budú tiež musieť vyrobiť vyšší podiel nových elektrických vozidiel, vrátane hybridných, ako je priemer v odvetvii za predchádzajúci rok. Tieto automobilky budú tiež musieť minúť najmenej tri percentá prevádzkového zisku na výskum a vývoj a vyrábať autá, ktoré budú považované za konkurencieschopné na zahraničných trhoch.