Francúzska automobilka PSA Group zaznamenala na európskom a čínskom trhu ďalší pokles predaja, formálny návrat na iránsky trh však zabezpečil, že jej celkový predaj za prvých šesť mesiacov roka sa mierne zvýšil.
Výrobca áut Peugeot, Citroën a DS, ktorý sa tento rok dohodol na prevzatí európskych aktív americkej General Motors, oznámil, že za 1. polrok predal vo svete 1,58 milióna áut. V rovnakom období minulého roka predala spoločnosť celosvetovo 1,54 milióna vozidiel.
Prispel k tomu návrat na iránsky trh. Tento krok umožnil francúzskej spoločnosti viac než strojnásobiť predaj v regióne Blízkeho východu a Afriky. V tejto oblasti predala automobilka 277 971 áut. Bez započítania tohto regiónu by predaj PSA Group za 1. polrok klesol o 11 percent.
Dôvodom je pokračujúci slabý predaj na európskom trhu a najmä v Číne, kde predaje automobilky pokračujú v prepade. Za 1. polrok tohto roka predala firma v Číne len 152 380 áut. To o 49 percent menej než v rovnakom období minulého roka. Predaj áut značky Citroën klesol až o 63 percent.
Znížil sa aj predaj áut spoločnosti na európskom trhu, ktorý je pre PSA Group zároveň najväčší. Predaj áut spoločnosti na tomto trhu klesol za prvých šesť mesiacov medziročne o 1,9 percenta na 1,04 milióna vozidiel. Predaje stiahla nadol najmä značka DS, v rámci ktorej sa v Európe predalo až o 45 percent menej áut než v 1. polroku minulého roka.