Kým v Európe viedol rozmach vysokorýchlostných vlakov skôr k zániku nočných spojov, v Číne tamojšie železnice investujú do nových lôžkových vlakov s rýchlosťou až 250 kilometrov za hodinu. Prvýkrát medzi Pekingom a Šanghajom vyšiel aj vlak, ktorý nemá žiadne sedačky, iba lôžka.
Takmer 413 metrov dlhá súprava je zložená z 16 vozov, do ktorých sa vojde až 880 ľudí. Vyrobila ju čínska spoločnosť CRRC Qingdao Sifang Locomotive and Rolling Stock.
Idú pomalšie
Vlak je čisto lôžkový: každý cestujúci má k dispozícii vlastné "kupé" vo veľkopriestorovom vozidle, ktoré pripomína svojím usporiadaním biznis triedu leteckých spoločností. Lôžka sú oddelené prepážkou, každý cestujúci môže mať súkromie zatiahnutím závesu. Každý oddiel má malý stolček, zásuvky, svetlo a vešiak.
Vlak ide zámerne pomalšie, než môže. Cestu zvláda za necelých dvanásť hodín. Pri denných spojoch je doba jazdy medzi Šanghajom a Pekingom väčšinou medzi piatimi až šiestimi hodinami, najrýchlejšie vlaky zvládnu cestu pod päť hodín.
Hustá sieť
Maximálna rýchlosť lôžkovej súpravy je 250 kilometrov za hodinu. Lístok vychádza v prepočte na zhruba na 94 eur.
Čína má najdlhšiu sieť vysokorýchlostných tratí na svete a ďalšie trate stavia alebo ešte modernizuje na vyššiu rýchlosť. Napríklad medzi Pekingom a Šanghajom chcú tamojšie dráhy skrátiť dobu jazdy pod tri hodiny.