Asi 56 percent kryptomenových start-upov zanikne do štyroch mesiacov od primárnej ponuky mincí (ICO). Vyplýva to zo štúdie Boston College, ktorá intenzitu ich činnosti hodnotila z aktivít firiem na sociálnej sieti twitter.
Na základe prieskumu 2390 start-upov vedci zistili, že len 44,2 percenta firiem prežije 120 dní od ICO. Najlepšou stratégiou podľa nich je mince v primárnej ponuke kúpiť a hneď prvý deň obchodov na otvorenom trhu ich predať. Rad individuálnych investorov však nemá oprávnenie sa ICO zúčastniť, takže túto možnosť využiť nemôžu.
Každopádne dlhšie ako šesť mesiacov by s predajom otáľať nemali. "Akonáhle investíciu držíte viac ako tri mesiace, maximálne šesť mesiacov, čo do výnosu neprekoná iné kryptomeny. Najväčšiu návratnosť má v prvom mesiaci," uviedol jeden z autorov štúdie Leonard Kostovetsky.
Investície do ICO sú riskantné, podľa internetových stránok Coinopsy už zaniklo okolo 1000 digitálnych mien. Perspektívnu budúcnosť z nich pred sebou majú len necelé štyri percentá.