Tovar švédskeho odevného reťazca H&M si Američania zvykli často nakupovať v zľavách. Nový šéf v USA Martino Pessina to označil za závislosť podobnej tej na cukre. Teraz chce urobiť nepopulárne rozhodnutie a zľavy obmedziť. "Nie sú v súlade s našou obchodnou víziou," naznačil.
Diskonty podľa Pessina "zabíjajú kreativitu" a dlhodobo nie sú pre reťazec udržateľné. Povedal to v rozhovore pre denník The Business Insider. Hoci bude podľa neho pre spotrebiteľov ťažké sa ich zrieknuť, H&M chce byť nekompromisný, čo by mu malo prispieť k zvýšeniu marže a zároveň i renomé značky.
S diskontmi americká pobočka H&M bojovala v minulom roku, kedy nahromadila ťažko predajný tovar v hodnote 4,3 miliardy dolárov. Bývalý šéf firmy Karl-Johan Persson vysvetľoval investorom, že firma mala v poslednom kvartáli roka 2017 slabý predaj, čo vyústilo v mohutné výpredaje počas prvých mesiacov minulého roka.
V zásobách sa nahromadilo predovšetkým nepredajné oblečenie z jarnej a letnej kolekcie, ktoré nešlo na odbyt kvôli chladnému počasiu. Podľa analytikov za to mohla zle nastavená logistika zásob, ktorá zaostáva za online konkurenciou.
V budúcnosti by mohlo reťazcu umožniť efektívnejšie riadenie stavu zásob v reálnom čase plošné zavedenie RFID technológie. Firma v súčasnosti pracuje aj na využití umelej inteligencie na predvídanie módnych trendov aj urýchlenie procesov v dodávateľskom reťazci.
"Niekedy veci vidíte, ale ak ich pomaly prenesiete do obchodu, tak postrádajú zmysel," hovorí Pessina.