Americký reťazec reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald's kúpi izraelskú technologickú spoločnosť Dynamic Yield, ktorej technológia pomáha lepšie prispôsobovať ponuky zákazníkom.
Finančné podmienky neboli zverejnené, podľa denníka The Wall Street Journal McDonald's zaplatí viac ako 300 miliónov dolárov, čo z obchodu robí najväčšiu akvizíciu firmy McDonald's za dve desaťročia.
McDonald's plánuje využiť túto technológiu v tomto roku v digitálnych obrazovkách s ponukou menu v USA pri takzvaných drive-thru, teda nákupoch priamo z auta.
Digitálne menu by malo zobrazovať ponuku prispôsobenú dennej dobe, počasiu, aktuálnej prevádzke v reštaurácii a trendovým ponukám. Obrazovky môžu tiež odporučiť ďalšie položky podľa toho, čo už si zákazník objednal.
Postupne chce McDonald's rozšíriť využitie na ďalšie trhy a začleniť technológiu do svojej digitálnej ponuky, ako sú samoobslužné kiosky a mobilné aplikácie, napísala agentúra Reuters.
Dohoda prichádza v čase, keď sa najväčší svetový reťazec reštaurácií s rýchlym občerstvením stále potýka na domácom trhu so silnou konkurenciou, ktorá ho núti prichádzať čoraz viac s výhodnými ponukami a zvyšovať investície do digitálnych a donáškových služieb.
Medzi zákazníkov Dynamic Yield patria okrem iného IKEA, URBN, Forever 21 či Fendi. Firma pomáha obchodníkom poskytovať personalizované digitálne propagačné akcie.