Americká spoločnosť Facebook, ktorá prevádzkuje rovnomennú sociálnu sieť, v treťom štvrťroku medziročne zvýšila čistý zisk o zhruba 29 percent na 7,85 miliardy dolárov. Oznámila to dnes firma.
Jej tržby prekonali očakávania analytikov, pretože nárast využívania internetu v čase koronakrízy podporil jej príjmy z reklamy.
Celkové tržby spoločnosti, ktoré z veľkej väčšiny tvoria práve príjmy z reklamy, sa v treťom štvrťroku zvýšili na 21,47 miliardy dolárov zo 17,65 miliardy pred rokom.
Analytici ich pritom podľa agentúry Reuters odhadovali iba na 19,82 miliardy dolárov.
Nárastu tržieb nezabránila ani skutočnosť, že Facebook sa v lete stal terčom bojkotu.
Skupiny bojujúce za ľudské práva vyzvali veľké podniky, aby na platformách spoločnosti Facebook nepropagovali, kým firma nezakročí proti šíreniu nenávistných prejavov a dezinformácií.
Do bojkotu sa zapojilo mnoho významných podnikov, napríklad najväčší svetový výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola.
Facebook prevádzkuje okrem rovnomennej sociálne siete tiež aplikácie WhatsApp, Instagram a Messenger.