Preto platitelia musia túto povinnosť splniť do 20. februára 2010. Daňový subjekt môže doručovať na adresu elektronickej podateľne správcu dane súhrnný výkaz podpísaný zaručeným elektronickým podpisom.
Zoznam akreditovaných certifikačných autorít (ACA), ktoré v súčasnosti poskytujú službu vydávania kvalifikovaných certifikátov pre zaručený elektronický podpis (ZEP), je zverejnený na internetovej stránke
Národného bezpečnostného úradu SR (Zoznam ACA). V prípade podania dokumentu napr. súhrnného výkazu podpísaného ZEP, povinnosť podať dokument je splnená (nie je potrebné súhrnný výkaz podávať aj v písomnej forme).
S daňovým úradom je potrebné uzatvoriť písomnú dohodu
Pri podaní bez zaručeného elektronického podpisu je potrebné uzatvoriť s miestne príslušným daňovým úradom písomnú dohodu o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, uzavretú podľa § 20 ods. 8 zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov v znení neskorších predpisov.
Uzavretím dohody sa daňový subjekt zaviaže doručiť v písomnej forme prvú stranu doručenej písomnosti a vyhlásenie o podaní písomnosti elektronickou formou, tzv. krycí list do piatich pracovných dní odo dňa elektronického podania dokumentu.
Dva dôležité kroky
Na získanie prístupu k autorizovaným elektronickým službám, umožňujúcemu podávanie súhrnných výkazov elektronickou formou (so zaručeným elektronickým podpisom alebo bez zaručeného elektronického podpisu), je potrebné zo strany daňového subjektu realizovať dva kroky, a to registráciu daňového subjektu (používateľa) na portáli daňovej správy a autorizáciu daňového subjektu (používateľa) na miestne príslušnom daňovom úrade.
Bližšie informácie a postup registrácie a autorizácie daňových subjektov sú uvedené na portáli daňovej správy www.drsr.sk v časti elektronická komunikácia.