Sarkozy sa však v čase rastúcej nezamestnanosti snaží udržať čo najviac pracovných miesta v krajine, preto si predvolal šéfa koncernu Carlosa Ghosna na rokovania.
Hovorca vlády Luc Chatel novinárom povedal len toľko, že stretnutie sa uskutoční už čoskoro, a že je "úplne normálne", ak najvyšší predstaviteľ krajiny chce vedieť o plánoch podniku, v ktorom má štát 15-% podiel.
"Vláde nebude mať pochopenie pre opatrenie, ktoré prinesie presun výroby do zahraničia takého symbolického vozidla, ako je Clio," vyhlásil Chatel po dnešnom zasadaní kabinetu.
V podobnom duchu sa vyjadril aj minister priemyslu Christian Estrosi, ktorý v parlamente vyhlásil, že francúzske auto určené pre francúzsky trh sa musí vyrábať vo Francúzsku.
Renault však v utorok (12.1.) zopakoval, že o mieste výroby modelu Clio ešte nerozhodol. Automobilka stále zvažuje niekoľko scenárov, ale potrebuje zabezpečiť, aby bola výroba vozidla čo "najekonomickejšia".
Vyhliadky na jej presun do Turecka však vládu doslova pobúrili. V marci totiž krajinu čakajú regionálne voľby a kabinet sľúbil, že bude chrániť pracovné miesta vo Francúzsku.
Informovala o tom agentúra Reuters.