Vianočné sviatky, čas rodinnej pohody, dobrého jedla, ale aj nekonečného zháňania vianočných darčekov, ktorými chceme potešiť našich blízkych. K ich nákupu pristupoval každý inak s ohľadom na povahu i cenu. Koľko ale vlastne minuli za vianočné darčeky takí dolároví milionári?
Z prieskumu CNBC medzi 750 milionári s aktívami k investíciám minimálne vo výške jedného milióna dolárov vyplýva, že napriek celkovej pozitívnej situácii v ekonomike sa veľká väčšina z nich chystala tento rok míňať rovnako ako v minulom roku.
Akokoľvek sa teda dolároví milionári tento rok za darčeky chystali míňať veľa, viac ako vlani vydalo iba desať percent z nich a celých deväť percent plánovalo minúť dokonca menej. Tohtoročné sviatky tak pre tých najbohatších boli síce štedré, ale nie extravagantné.
Hoci niektorí multimilionári minuli za darčeky 25 000 dolárov i viac, väčšina z nich plánovala za vianočné darčeky tento rok minúť 1000 až 2500 dolárov. Tieto sumy sa môžu javiť ako vysoké, najmä ak patríte k tým, ktorí nakupujú s obmedzeným rozpočtom, zásadne celkový rast sviatočných tržieb však určite nezvýšia.
Akoby si milionári od doby, kedy sa pred pár rokmi začala ekonomika stabilizovať, nastavili cieľovú sumu, ktorú sú ochotní minúť a tej sa teraz držia. Viac ako 10 000 dolárov tak tento rok darčeky stáli asi 5 percent opýtaných boháčov. Šestnásť percent pustilo z vreciek viac ako 5000 dolárov, jedna štvrtina patrila do kategórie tých, ktorí boli prepravení oželieť za darčeky 2500 až takmer 5000 dolárov.
Najväčšiu časť, teda 33 percent sa však s 1000 až 2500 dolárami držalo na milionárskej pomery pri zemi. Multimilionári s imaním nad 5 miliónov dolárov sa väčšinou chystali z vreciek vydať viac ako 2500 dolárov.
Rovnako ako normálni smrteľníci aj milionári míňali najviac na svojich rodinných príslušníkov, najviac za deti a vnúčatá. Zatiaľ čo 36 percent boháčov disponujúcich aspoň jedným miliónom dolárov potešilo drahými darčekmi hlavne svoje deti, prekvapivo "len" 16 percent z nich sa chystalo najviac utrácať za svoje milované polovičky.
Ako sa zdá, tak manželka z pohľadu výdavkov nie je vždy na prvom mieste a celé tri percentá milionárov urobili najdrahším darčekom radosť práve sami sebe.
Článok bol zverejnený na webe patria.cz