Kúpiť sa nenechajú ale investíciu vítajú. Americká internetová spoločnosť Yahoo Inc plánuje investovať časť zisku z predaja podielu v čínskej firme Alibaba Group Holding do mobilnej aplikácie Snapchat. Tá umožňuje používateľom zaslať správu alebo fotografie, ktoré po niekoľkých sekundách zmiznú. Snapchat pritom nedávno odmietol ponuku Facebooku na akvizíciu. Informuje o tom denník Wall Street Journal (WSJ).
Yahoo a Snapchat vedú rokovania, ktorých výsledkom by mala byť investícia do firmy, uviedol denník s odvolaním sa na tri informované zdroje. Zatiaľ nie je isté, koľko chce Yahoo do obľúbenej aplikácie investovať. Podľa jedného zo zdrojov by to mohlo byť 20 miliónov dolárov.
Vstup Yahoo do firmy by mal byť súčasťou širšej snahy firmy Snapchat získať ďalší kapitál od investorov. Do firmy Snapchat sa spolu s Yahoo chystajú podľa WSJ investovať ďalšie peniaze aj dvaja doterajší investori, Institutional Venture Partners a DST Global. Celková hodnota Snapchat by po tejto investícii mala dosiahnuť desať miliárd USD.
Snapchat má okolo 100 miliónov používateľov a je obľúbený najmä medzi mladými. Firmu sa už takmer pred rokom snažil kúpiť Facebook a podľa médií za ňou ponúkal okolo troch miliárd dolárov. Zakladatelia ale predaj odmietli, napísala agentúra DPA.
Investíciou do Snapchat sa Yahoo zrejme podľa WSJ snaží zopakovať úspešnú investíciu do čínskej skupiny Alibaba, aj keď v menšom meradle. Yahoo kúpila 40-percentný podiel vo firme Alibaba v roku 2005 za jednu miliardu USD. Firma Alibaba minulý mesiac úspešne vstúpila na americkú akciovú burzu a primárna ponuka ohodnotila spoločnosť na 167,6 miliardy dolárov.