Značku Moncler poznajú najmä fanúšikovia lyžovania, ktorí si potrpia na funkčnú a šik módu aj na svahu. Najmä doma v Taliansku miznú jej bundy za 1200 eur z pultov ako teplé rožky. Ešte pred desiatimi rokmi bol Moncler takmer mŕtvy. Pôvodne francúzsku značku však oživil Talian Remo Ruffini. A spravil z nej miliardový módny dom.
Bundy značky Moncler od Rema Ruffiniho (na snímke vpravo) si obľúbili aj celebrity. Na snímke je so spevákom Pharellom Williamsom. Snímka: Moncler
Ruffini sa po vstupe na burzu popýši miliardovým majetkom. Vstupom na akciový trh v Miláne totiž získať miliardu eur. Cenu jednej akcie stanovila upisovacia banka na 10,2 eur za kus, čo znamená, že burza by mala firmu oceniť minimálne na štyri miliardy eur. Remo Ruffini má vo firme podiel asi 32 percent. Úspešné IPO, teda burzový debut, ho tak vystrelí do klubu miliardárov.
Vstup na burzu bude pre Moncler podľa všetkého úspešný. Firma totiž pred prvým verejným obchodovaním musí zverejniť výsledky hospodárenia. Zaujímavé sú najmä tržby, ktoré za uplynulý rok dosiahli 500 miliónov eur. A to má Moncler asi 100 predajní.
Ruffini kúpil značku Moncler od francúzskeho majiteľa doslova za pár eur. Značka mala sebou slávnu, až 66 rokov dlhú minulosť, no v roku 2003, kedy ju Ruffini kúpil, bola de facto mŕtva. „Chcel som Moncleru dať nové farby, nové strihy, aby vytvárali skvelú figúru aj na svahu. Aby si moju bundu mohla obliecť aj siňora, ktorá nevyjde z domu bez svojho luxusného kožucha,“ povedal Ruffini v rozhovore pre Wall Street Journal.