V stredu 7. októbra, deň pred dnešným vypočúvaním v Kongrese, Horn uviedol, že o probléme s neplnením emisných noriem ho informovali na jar 2014. Ako však dodal, ubezpečili ho, že inžinieri automobilky budú s úradmi spolupracovať na vyriešení problému. Podrobnosti by mal Horn zverejniť dnes pred členmi Výboru Snemovne reprezentantov pre energetiku a obchod. Informoval o tom server BBC.
Horn uviedol, že fakty sú "mimoriadne znepokojujúce" a "nikdy by nepredpokladal, že niečo také je možné v skupine Volkswagen". Spoločnosť podľa neho prevzala za svoje kroky plnú zodpovednosť a so všetkými úradmi spolupracuje.
Škandál vypukol 18. septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že nemecká firma nainštalovala do vyše 480.000 áut v Spojených štátoch softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Na celom svete priznala firma 11 miliónov áut s takýmto softvérom, z toho v Nemecku asi 2,8 milióna vozidiel.
Z jednotlivých značiek sa problematický softvér týka v najväčšej miere kmeňovej značky VW, kde spoločnosť potvrdila približne päť miliónov áut. Divízia Audi priznala 2,1 milióna áut a napríklad Škoda asi 1,2 milióna vozidiel.
V dôsledku škandálu odstúpil pred dvoma týždňami výkonný riaditeľ Martin Winterkorn, ktorého vo funkcii nahradil Matthias Müller, pôvodne šéf divízie Porsche. V stredu tento týždeň dozorná rada VW vymenovala svojho nového predsedu, ktorým sa stal niekdajší finančný riaditeľ spoločnosti Hans Dieter Pötsch. V súvislosti so škandálom Pötsch na tlačovej konferencii upozornil, že "potrvá určitý čas, než sa celý škandál podarí vyjasniť".