Najväčší maloobchodný reťazec v Európe sa chystá na veľké oživenie. Carrefour je síce vo svojom sektore európskou jednotkou, no jeho podiel na trhu sa v posledných rokoch začal scvrkávať. Novú éru preto francúzska firma naštartovala vo veľkom štýle. Nakúpila až 127 obchodných domov v Taliansku, Francúzsku a Španielsku. Celý nákup mal pritom hodnotu dve miliardy eur.
Od nás ušli
Problémy Carrefouru sa ťahajú už roky. Kvôli slabým tržbám a nízkemu podielu na trhu opustil v roku 2005 aj slovenský a český trh. U nás mal tento reťazec iba päť supermarketov, ktoré predal iným subjektom. Názov Carrefour sa však zachoval.
Dnes naberá francúzska spoločnosť druhý dych. Spomínané obchodné domy kúpil od developerskej spoločnosti Klépierre. Od expanzie si reťazec sľubuje väčšie príjmy z prenajímania týchto objektov. Väčšinu zo spomínaných budov majú prenajatú iné reťazce a supermarkety. Z utŕžených peňazí chce najmä rekonštruovať svoje vlastné hypermarkety.
Svetová dvojka
Carrefour je svetovou dvojkou v oblasti maloobchodu a práve tejto spoločnosti vďačí Európa za koncept hypermarketu, ktorý spoločnosť presadzuje.