Kanadský výrobca mobilných telefónov BlackBerry v 2. štvrťroku obchodného roka 2014/2015 výrazne znížil svoju stratu. To je prvý náznak, že opatrenia, ktoré firma prijala, aby sa dostala z červených čísiel, už možno začínajú prinášať výsledky. Informovala o tom agentúra Reuters.
Presnejšie, čistá strata kanadskej firmy za tri mesiace do konca augusta 2014 klesla na 207 miliónov USD (162,84 milióna eur), čo predstavuje 39 centov na akciu, z 965 miliónov USD alebo 1,84 USD/akcia, v rovnakom období minulého roka.
Vo výsledkoch za 2. kvartál sú zahrnuté aj jednorazové náklady na reštrukturalizáciu, a tiež precenenie niektorých aktív.
Po očistení od jednorazových nákladov vykázal BlackBerry za tri mesiace do konca augusta stratu 11 miliónov USD alebo 2 centy na akciu. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters pritom odhadovali, že bude mať stratu 16 centov na akciu.
Tržby spoločnosti v 2. štvrťroku jej súčasného obchodného roka klesli na 916 miliónov USD z vlaňajších 1,6 miliardy USD, zatiaľ čo analytici očakávali, že budú o niečo vyššie, v priemere 949,64 milióna USD.
BlackBerry patril medzi lídrov na trhu so smartfónmi, odkiaľ ho však postupne vytlačili konkurenčné produkty koncernov Apple a Samsung.