Taiwanský výrobca smartfónov HTC utrpel v prvom štvrťroku hlbšiu stratu, než sa očakávalo. Pokračoval aj prepad jeho tržieb, ktorý bol dôsledkom nepodareného marketingu kľúčového modelu firmy. Spoločnosť ale uviedla, že už v druhom štvrťroku čaká návrat k ziskovosti.
Čistá strata dosiahla 1,88 miliardy taiwanských dolárov a o približne 200 miliónov taiwanských dolárov prekročila odhady analytikov opýtaných agentúrou Reuters. V predchádzajúcom štvrťroku vykázala HTC zisk 300 miliónov taiwanských dolárov a rok predtým zarobila 85 miliónov.
Tržby HTC klesli medziročne o 23 percent na 33,12 miliardy taiwanských dolárov. V marci už ale tržby stúpli o 2,2 percenta a ukončili 28 mesiacov trvajúci sériu zhoršovania.
Vlajkový model firmy HTC One získal vlani väčšinou dobré recenzie, jeho predaj ale podkopala reklamná kampaň charakterizovaná všeobecne ako zmätená. To viedlo k prepadu tržieb a akcií firmy.
Ešte pred dvoma rokmi bol HTC na svetovom trhu smartphonov so zhruba desiatimi percentami jasnou trojkou za spoločnosťami Apple a Samsung, minulý rok ale zakončila s podielom iba dvoch percent. Firma si teraz sľubuje oživenie a návrat k zisku od modifikovaného modelu HTC One M8.