Niekedy sa musíte spáliť, aby sa podarilo dosiahnuť úspech. A potom sú prípady, keď musí prísť pádov hneď niekoľko. Presne 39 to je v prípade Rocket Chcemical Company, píše Business Insider.
Teraz už miliardová spoločnosť sa preslávila vo svete mazacími olejmi WD-40. K tomu ale viedla veľmi dlhá cesta.
V roku 1953 zakladateľ Norm Larsen so svojím trojčlenným tímom vytvoril vzorec na univerzálny mazací olej. Vtedy to však bolo od úspechu veľmi ďaleko.
Firmu zo San Diega čakalo ešte ďalších 38 neúspešných pokusov. Konečný názov produktu, WD-40, tak odzrkadľuje históriu: "Dokonalé mazanie na 40. pokus."
Využitie produktu sa počas rokov výrazne zmenilo, no vzorec na jeho výrobu vydržal. Zamestnanci firmy si rýchlo všimli, že WD-40 funguje výborne a tak si pašovali z fabriky domov, píše sa na webe spoločnosti.
Larsen vedel, že musí svoj biznis rozšíriť. Rozhodol sa, že svoj výrobok dostane do domácností v plechovkách. V roku 1958 sa prvýkrát objavil v obchodoch San Diega. Predaje mazania rýchlo rástli a produkt bol tak úspešný, že v roku 1969 sa firma premenovala na WD-40.
O ďalšie štyri roky už zamierila na burzu. Dnes už má spoločnosť hodnotu 1,3 miliardy dolárov a jej produkt sa využíva na 2000 rôznych účelov.