Americká sieť reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald's zaznamenala minulý mesiac mierny nárast globálnych tržieb. Vďačí za to oživeniu predaja v Číne, kde jej tržby vlani klesli pre obavy z vtáčej chrípky. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Presnejšie, globálny obrat najväčšej siete rýchleho občerstvenia na svete v reštauráciách otvorených minimálne 13 mesiacov sa v máji 2014 medziročne zvýšil o 0,9 %. Dôvodom bol nárast tržieb v ázijsko-tichomorskom regióne, najmä v Číne a ďalších ázijských krajinách, a tiež na Blízkom východe a v Afrike o 2,5 %.
Aj v Európe, ktorá je druhým najväčším trhom pre McDonald's, májové tržby stúpli, medziročne o 0,4 %. Motorom ich rastu boli predovšetkým prevádzky v Británii a vo Francúzsku, zatiaľ čo obrat reštaurácií v Nemecku klesol.
Zlou správou však je, že reťazec zaznamenal v máji pokles predaja aj na domácom americkom trhu, a to o 1 %.
Analytici z Wall Street pritom odhadovali, že sa tržby McDonald's v USA v máji zvýšia o 0,1 % a jeho globálne tržby stúpnu o 0,8 %.