Čínsky internetový obchod Alibaba zaznamenal v uplynulom 3. kvartáli obchodného roka 2014/15 nárast tržieb o 40 %. Napriek tomu sklamal analytikov, ktorí očakávali, že počas kľúčovej vianočnej sezóny dosiahne ešte lepšie výsledky. To podľa expertov signalizuje, že tempo rastu príjmov firmy sa spomaľuje. Informovali o tom agentúry Reuters a RTTNews.
Z hospodárskych výsledkov najväčšieho čínskeho internetového predajcu vyplýva, že jeho tržby v období október-december 2014 vzrástli medziročne o 40 % na 4,22 miliardy USD (3,72 miliardy eur). Ale analytici, ktorých oslovila agentúra Thomson Reuters odhadovali, že Alibaba dosiahne v sledovanom období tržby v priemere 4,45 miliardy USD.
Čistý zisk spoločnosti v 3. kvartáli 2014/15 klesol medziročne o 28 % na 5,98 miliardy jüanov (843,81 milióna eur).
Navyše, Alibaba najnovšie čelí problémom s čínskymi úradmi. Tamojší regulačný úrad v stredu (28.1.) vo svojej správe kritizoval internetový obchod, že nerobí dosť pre to, aby zabránil predaju napodobením značkových výrokov na svojej webovej stránke. Ešte donedávna sa pritom obchod Alibaba "tešil" nezvyčajnej slobode, čo sa týka vládnej kontroly.
Spoločnosť Alibaba založil v roku 1999 bývalý učiteľ angličtiny Jack Ma a bola jednou z prvých internetových firiem v Číne. V súčasnosti sa podieľa až 80 % na on-line predaji v krajine a vlani úspešne vstúpila na burzu v New Yorku.