Spotrebiteľská dôvera európskych domácností je najvyššia od konca roku 2007, teda krátko pred vypuknutím dlhovej, finančnej a hospodárskej krízy. Vyplýva to z údajov o vývoji spotrebiteľskej nálady, ktoré tento týždeň uverejnila Európska komisia.
Pod rast spotrebiteľskej dôvery sa podpísali postupné zlepšovanie celkovej hospodárskej atmosféry, náznaky zlepšenia situácie na trhoch práce, stabilizácia na trhoch nehnuteľností viacerých európskych krajín a nižšie výdavky domácností na energie pre miernu zimu.
Spotrebiteľský optimizmus v Európskej únii výrazne rastie od konca roku 2012 a to napriek naďalej vysokej nezamestnanosti (12% v apríli 2014). Vyššia spotrebiteľská dôvera by sa mala v nasledujúcich mesiacoch podpísať pod viditeľné zvýšenie spotrebiteľských výdajov. Spotrebiteľské nákupy patria k hlavným zložkám, ktoré určujú ekonomický výkon krajín.
Kým v Európskej únie je už spotrebiteľská dôvera nad dlhodobým priemerom, na Slovensku je naďalej pod ním. Nálada slovenských domácností sa však zlepšuje. Medzimesačne (porovnanie februára a marca 2014) index spotrebiteľskej dôvery výrazne stúpol z -18 na -14,6.