Firmu vybudoval z ničoho. A dnes je miliardárom. To je príbeh Kanaďana Alda Bensadouna, obchodníka s topánkami. Jeho sieť obchodov, ktorú pomenoval po sebe – Aldo dosiahla trhovú hodnotu 1,7 miliardy dolárov. A keďže Bensadoun je jediným vlastníkom, stal sa z neho miliardár.
Zlý študent
Aldo Bensadoun vyrastal vo Francúzsku, no do Kanady sa presťahoval kvôli štúdiu. To ho však nebavilo a tak ho otec, mimochodom, obchodník s obuvou, donútil nastúpiť do práce. Chodil od dverí k dverám a predávať Colliersovu encyklopédiu.
Podomovým predajom sa veľa naučil. Napríklad to, aké je dôležitá prezentácia produktu a jeho vzhľad. „Boli to pre mňa veľmi ťažké časy. Nápor na peňaženku, ale aj na morálku a odhodlanie ísť ďalej,“ spomína. Neskôr sa presťahoval do Ontária, kde konečne dokončil školu a začal pracovať pre miestneho výrobcu drevákov. „Začal doslova od nuly, bez centu,“ hovorí Peter Mendell z právnickej firmy Davies Ward Phillips & Vineberg, ktorý pre Bensadouna pracoval vyše 40 rokov pre agentúru Bloomberg. „Na založenie svojej firmy si vzal druhú hypotéku na svoj dom. Nikdy sa neprestal pozerať na svetlo na konci tunela,“ hovorí Mendell.
Vlastná firma
Prvú predajňu Aldo založil v roku 1978 v Montreale. Dnes má takmer 1800 vlastných alebo franšízových predajní na celom svete. Topánky a kabelky značky Aldo predávajú aj svetozáme e-shopy. V minulom roku zarobila firma 1,8 miliardy dolárov a podľa agentúry Bloomberg má dnes Aldo hodnotu 1,7 miliardy. Aldo je spoločnosť, ktorá sa nepreslávila iba kvalitnými topánkami. Ako každá módna značka, aj Aldo obohatila módny priemysel o svoj vynález – konkrétne „doctor bag“ alebo lekársku tašku. Aldo Bensadoun sa síce spočiatku bránil profesii obuvníka, no nakoniec sa vydal v šľapajách svojho otca, ktorý bol tiež obchodníkom s topánkami. „Je to veľmi cieľavedomý muž, ktorý vie, čo robí. Nemá to iba vo svojej hlave, nosí to v srdci,“ hovorí Mendell.