Japonská technologická firma Sony boduje so svojou najnovšou hernou konzolou Playstation 4. Práve tá potiahla firmu, ktorá za posledný štvrťrok vykázala čistý zisk vo výške 260 miliónov dolárov, zatiaľ čo rok pred tým to bolo len 35 miliónov dolárov. Predaj konzoly dokonca prekonal svojho konkurenta Xbox One od Microsoftu.
Stratové divízie
Japonská firma však zároveň varovala, že neočakáva väčšie zisky vo svojej divízii smartfónov, a to aj kvôli slabšiemu dopytu po nich. Sony tak znížila svoj predajný cieľ telefónov o 14 percent v tomto fiškálnom roku. Analytici vidia v slabšom záujme najmä veľkú konkurenciu- Apple ako aj oveľa lacnejšie ázijské značky, ktoré valcujú trh so smartfónmi. Aj práve preto sa spoločnosť pustila do reštrukturalizácie stratovej divízie spotrebnej elektroniky, kde okrem mobilných telefónov patria aj televízory.
Smartfóny sklamali
Finančný riaditeľ spoločnosti Kenichiro Yoshida povedal, že spoločnosť preskúmava možnosť oddelenia niektorých svojich divízií. „Diskutujeme tiež o tom, či chceme zmeniť počet telefónov v našej zostave a upraviť ich životný cyklus,“povedal Yoshida na tlačovej konferencii po tom, čo spoločnosť zverejnila svoje výsledky vo štvrtok.