Americká telekomunikačná spoločnosť Verizon Communications kúpi za zhruba 4,4 miliardy dolárov mediálnu a internetovú firmu AOL. Akvizícia je súčasťou plánu Verizonu posilniť si aktivity v oblasti mobilného videa a reklamy. Verizon ponúkol za jednu akciu AOL 50 dolárov, čo v porovnaní s pondelkovou záverečnou cenou akcií na burze predstavuje prémiu 17,4 percent.
Transakcia by mala byť dokončená tento rok v lete a spoločnosť AOL sa potom stane plne vlastnenou dcérskou firmou Verizonu. Vďaka akvizícii tak Verizon získa napojenie na pokročilé technológie AOL-u zamerané na predaj reklamy a poskytovanie vysoko kvalitného internetového videa.
Mobilný trh v USA je nasýtený a operátori ako je Verizon, AT&T a Sprint bojujú o to, ako si zvýšiť trhový podiel na úkor konkurencie, poznamenal ekonomický denník The Wall Street Journal. Ponuka digitálneho videa prostredníctvom mobilného pripojenia predstavuje pre Verizon v najbližších rokoch jeden zo spôsobov rastu. Verizon vlani vykázal zisk 12 miliárd dolárov pri tržbách 127 miliárd dolárov.
Verizon už skôr uviedol, že plánuje tento rok v lete spustiť videoslužbu zameranú na mobilné prístroje. Firma však zatiaľ neposkytla žiadne ďalšie podrobnosti s výnimkou toho, že ponúkne ako platené služby, ako aj služby zadarmo podporené reklamou. Nemá vraj v úmysle snažiť sa kopírovať tradičnú televíziu.
Spoločnosť AOL v minulom roku vytvorila zisk 126 miliónov dolárov, tržby predstavovali 2,5 miliardy dolárov. Firma rastie v tých oblastiach podnikania, ktoré pomáhajú ďalším firmám pri predaji reklamy. Vlastní tiež internetové stránky Huffington Post alebo TechCrunch.