StoryEditor

Zomrel miliardár Deichmann. Nemec, ktorý zmenil tvár obuvi

07.10.2014, 18:03
Autor:
iDnes.cziDnes.cz

V veku 88 rokov zomrel nemecký miliardár Heinz Horst Deichmann. Pod svojím menom vybudoval medzinárodnú sieť predajní s obuvou. Predajne s tradičným zeleno-bielym logom si obľúbilo aj veľa slovenských zákazníkov.

Po Karlovi Albrechtovi, zakladateľovi potravinárskeho reťazca Aldi, zomrel tento rok už druhý významný predstaviteľ generácie nemeckých podnikateľov povojnovej doby. Vo veku 88 rokov zomrel Heinz Horst Deichmann, ktorý vybudoval z rovnomennej predajne s obuvou medzinárodný reťazec. Na Slovensku má Deichmann desiatky predajní a e-shop.

Heinz Horst Deichmann. Snímka: Kurier.at

O úmrtí informovala agentúra DPA, podľa ktorej zomrel miliardár už minulý štvrtok. Spoločnosť to však oznámila až v utorok.

Deichmann má s Albrechtom viac spoločného, než len rovnaký rok skonu v úmrtnom liste. Obaja počas druhej svetovej vojny bojovali na východnom fronte a obaja začínali svoju podnikateľskú kariéru v nemeckom Essene. Obaja prevzali pôvodné predajne svojich rodičov a vybudovali z nich medzinárodné reťazce predovšetkým vďaka tomu, že stavili na nízke ceny. A obaja tým od základov zmenili maloobchod.

Deichmann študoval pôvodne teológiu a medicínu a niekoľko rokov skutočne pôsobil ako ortopéd. V roku 1956 však ukončil  lekársku prax a naplno sa zapojil sa do rodinnej firmy, kde zaviedol niekoľko nových konceptov. Vo svojich predajniach ako jeden z prvých stavil na takzvaný rack-room systém, kedy má zákazník obe topánky v niekoľkých veľkostiach k dispozícii priamo na predajni v kartónovej krabici a nemusí žiadať personál o donesenie druhej topánky či inej veľkosti zo skladu. Vďaka tomu ušetril na personálnych nákladoch a mohol ponúknuť nižšie ceny, čo viedlo k rekordným predajom.

Vďaka tejto stratégii sa dnes podľa denníka Handelsblatt každý piaty pár topánok v Nemecku predá v predajniach Deichmann a podobné je to aj u nás. Dnes spoločnosť Deichamnn pôsobí s 3,5 tisíckami predajňami v 23 krajinách a zamestnáva vyše 35 tisíc ľudí. Nemecký Manager Magazin ocenil imanie rodiny na 3,6 miliárd eur.

Hlboko veriaci kresťan Heinz Horst Deichmann bol však tiež často oceňovaný za svoje sociálne angažovanie. V jednom rozhovore vyhlásil, že netuší, koľko zo svojho majetku rozdal na charitu. "Na konci môjho život sa ma Boh neopýta, koľko som predal topánok. Bude chcieť vedieť, či som žil ako naozajstný kresťan, "vyhlásil raz Deichmann. Vedľa obuvníckeho reťazca preto vybudoval tiež organizáciu Wortundtat, ktorá v sedemdesiatych rokoch začala pomáhať malomocným v Indii. Dnes poskytuje pomoc 200 tisíc ľuďom v núdzi nielen v Indii, ale aj Moldavsku, Grécku, Tanzánii a doma v Nemecku.

01 - Modified: 2006-11-09 21:56:03 - Feat.: 0 - Title: Kauza Rehák: V hre je násilie
01 - Modified: 2024-11-19 15:24:04 - Feat.: - Title: Vláda podľa vzoru Maďarska spúšťa „porovnávač“ cien potravín. U našich susedov o stránke nikto nevie 02 - Modified: 2024-11-16 18:10:20 - Feat.: - Title: Maloobchod sa za 35 rokov zmenil, bude sa ďalej digitalizovať. Pracovníkov je nedostatok 03 - Modified: 2024-11-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Cenové kontroly, konkurenti z Poľska aj nonstop predajne. Reťazce idú do neznámych vôd (analýza) 04 - Modified: 2024-11-07 10:51:44 - Feat.: - Title: Poslanci odmietli reguláciu podmienok maloobchodného predaja počas nedele 05 - Modified: 2024-11-07 08:19:44 - Feat.: - Title: Tržby v maloobchode sa v septembri medziročne zvýšili. Rast podporil zásielkový predaj
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. november 2024 09:50