StoryEditor

Dieselgate sa rozrastá: Vysoké emisie odhalili aj u ďalších značiek

09.10.2015, 17:28
Autor:
FinWeb.skFinWeb.sk
Organizácia Emissions Analytics namerala pri modeloch výrobcov Mercedes-Benz, Honda, Mazda a Mitsubishi v reálnej prevádzke výrazne vyššie emisie.

Tieto hodnoty boli oveľa vyššie než aké vykázali pri oficiálnych testoch. Zatiaľ ale nie je dôkaz o tom, že by tieto autá využívali podvodný softvér, ku ktorému sa priznal koncern Volkswagen, píše iDnes.cz.

Volkswagen neostáva v afére, ktorá sa začala nazývať "dieselgate", osamotený. Britský spravodajský server Guardian s odvolaním sa na meranie spoločnosti Emissions Analytics (EA) uvádza, že veľmi podozrivé hodnoty ukazujú merania reálnej prevádzky aj vo vozidlách ďalších štyroch výrobcov.

"Problém je systémový a tiahne sa naprieč celým odvetvím," povedal k výsledkom testov šéf EA Nick Molden. A pohľad na narastajúci zástup problematických výrobcov mu dáva za pravdu.

Problémy postihli už veľa značiek

Novými hriešnikmi sú Mercedes-Benz, Honda, Mazda a Mitsubishi. Tí tak dopĺňajú nielen značky koncernu Volkswagen (okrem VW aj Audi, Škoda alebo Seat), ale aj ďalších výrobcov, ktorí podľa zistení nemeckej organizácie ADAC z minulého týždňa v reálnej prevádzke viac než desaťnásobne prekračujú povolené limity (viac čítajte tu).

Všetky tieto autá oficiálne spĺňajú limity na vypúšťanie toxických emisií dusíka (NOx) podľa noriem Euro 5 aj prísnejších Euro 6. Tie sa ale vykonávajú v laboratórnych podmienkach, s ktorými si (podľa priznania samotnej automobilky) dokázal Volkswagen poradiť pomocou špeciálneho softvéru napojeného na riadiacu jednotku . Ten rozpoznal, že sa vykonávajú merania a prepol motor do režimu, ktorý produkoval menej splodín. Aj napriek veľmi podozrivým hodnotám NOx sa žiadna iná automobilka k používaniu podobnej "vychytávky" zatiaľ nepriznala.

Pomôcť má prísnejší spôsob merania

Týmto "nezrovnalostiam" by mali zabrániť nové spôsoby testovania. Súčasný európsky test NEDC, ktorý vychádza z laboratórnych meraní, by mal nahradiť test WLTC vytvorený podľa metodiky WLTP, vyvinutej pod vedením OSN. Aj pri tomto teste je základom laboratórne meranie. Celý cyklus je však dlhší a má lepšie odrážať podmienky reálnej prevádzky.

Súčasné plány počítajú s tým, že Európska únia by tento test mala zaviesť v roku 2017. Na základe aktuálnej aféry sa už ale niektorí činitelia nechali počuť, že sprísnenie testov by mohlo prísť na rad skôr.

Ako ďalej uvádza Guardian, limity NOx nie sú "buzerácia", ale majú priame dopady na zdravie ľudí. Znečistenie vytvárané aj dieselovými motormi áut má v Británii na svedomí tisíce predčasných úmrtí a stoja miliardy libier za zdravotnú starostlivosť.

01 - Modified: 2007-10-08 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Naši neonacisti útočili v Srbsku
01 - Modified: 2024-11-21 17:39:13 - Feat.: - Title: Vyjednávanie nikam nevedie. Nemecké odbory vo Volkswagene odporučia členom vstúpiť v decembri do štrajku 02 - Modified: 2024-11-21 14:05:39 - Feat.: - Title: Odbory vo Volkswagene vyzvali vedenie automobilky na ústretový krok, pohrozili štrajkami 03 - Modified: 2024-11-20 14:54:41 - Feat.: - Title: Volkswagen bude musieť zatvárať v každom scenári. Zamestnanci velia do obrovského boja 04 - Modified: 2024-11-14 13:05:00 - Feat.: - Title: Záchranné lano VW za miliardy 05 - Modified: 2024-11-13 08:21:41 - Feat.: - Title: Volkswagen a Rivian spúšťajú spoločný podnik zameraný na elektromobily
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 00:53