Viac ako 7 z 10 Slovákov hľadia pri výbere finančné služby alebo produktu na značku, avšak konečné rozhodnutie záleží na celkovej výhodnosti ponuky. Ale čo keď za ňou stojí neseriózne firma?
Asi 17 percent opýtaných v prieskume investičnej skupiny Pioneer Investments uviedlo, že nakupujú finančné služby výhradne u renomovaných značiek. Pre ďalších 8 z 10 je značka dôležitá, ale rozhodujúca je celková výhodnosť ponuky.
Dobrá značka finančného domu a jeho renomé má pre Slovákov význam, rozhodujúcim kritériom pri voľbe finančného produktu je ale pre väčšinu z nich výhodné nastavenie - nízky úrok, vysoký výnos alebo nulové poplatky (70 percent). Pre viac ako 60 percent ľudí sú pri rozhodovaní veľmi dôležité transparentné a zrozumiteľné informácie a úlohu zohráva aj povesť, tradícia a know-how finančnej inštitúcie. Ako zároveň vyplynulo z februárového prieskumu, informácie o finančných službách a produktoch získava väčšina respondentov na internete (takmer 80 percent).
"Urobiť chybu pri nakladaní s peniazmi môže byť pre chod domácnosti veľmi nepríjemné. Preto je dôležité, aby sa ľudia pri výbere inštitúcie, ktorej zverí správu svojich financií, správali racionálne a s rozvahou. Určite je dobré sledovať parametre a výhodnosti konkrétnej ponuky, nemalo by to však byť jediné kritérium v konečnom rozhodovaní potenciálneho investora," uviedol Miroslav Ovčarik, country manažér Pioneer Investments SR. "Určitým vodítkom pri výbere korektnej a bezpečnej finančnej inštitúcie môže byť jej tradícia na trhu, produktová ponuka a kvalifikovaná distribučná sieť," dopĺňa Ovčarik.
V nedeľu 19. apríla Európania oslávia druhý ročník Svetového dňa investičných fondov. Renomované investičné spoločnosti a banky s dlhoročnou tradíciou prinesú v rámci osláv tohto dňa zaujímavé ponuky pre investorov. Využite ich a pridajte sa k rozrastajúcej rodine investorov do podielových fondov.