BMW vlani predalo 2,25 milióna vozidiel a obhájilo svoju vedúcu pozíciu v rámci výrobcov áut vyššej triedy. Informovala o tom agentúra DPA.
Aj napriek ochladeniu na niektorých trhoch sa odbyt v roku 2015 zvýšil o 6,1 %, uviedol dnes šéf predaja automobilky Ian Robertson na autosalóne v Detroite. Pokiaľ ide o budúcnosť je však opatrný.
"Očakávame, že mnohé z doterajších výziev pretrvajú aj počas roka 2016. Preto je dôležité, aby sme boli naďalej flexibilní a reagovali na aktuálny vývoj na trhu, aby sme zostali na vlne úspechu," uviedol Robertson. V samotnom decembri 2015 sa predaj medziročne znížil o 0,8 %.
Motorom rastu odbytu boli vlani predovšetkým terénne modely BMW X a značka Mini, ktorá svojím päťdverovým modelom prilákala mnoho nových zákazníkov. Predaj Mini vzrástol o 12 % a značky BMW o 5 %.
Najprudšie sa odbyt BMW zvýšil v Európe, kde mníchovský koncern predal 1 milión vozidiel, čo je o 9,4 % viac ako v roku 2014. Odbyt v Číne stúpol o 1,7 % na 464.000 áut a v USA o 2,2 % na asi 405.000 automobilov.
Konkurenčný Mercedes vlani predal 1,99 milióna vozidiel a Audi 1,80 milióna áut.