Piëch tak podľa agentúry DPA prehral mocenský boj, ktorý sa v najväčšej európskej automobilke v posledných dňoch odohrával.
Vedenie Volkswagenu sa ocitlo v kríze, keď Piëch v nedávnom rozhovore pre časopis Der Spiegel naznačil stratu dôvery v generálneho riaditeľa Martina Winterkorna. Riadiaci výbor dozornej rady minulý týždeň Winterkornovi vyjadril podporu a sľúbil, že mu navrhne predĺžiť kontrakt.
Piëch však podľa správ nemeckých médií tento týždeň pokračoval v snahe o Winterkornovo zosadenie. Der Spiegel v piatok informoval, že podľa mnohých členov dozornej rady spôsobuje táto snaha firme veľké škody a Piëch je už vo funkcii predsedu neúnosný.
"Členovia riadiaceho výboru dospeli k jednomyseľnému záveru, že vzhľadom na vývoj v uplynulých týždňoch prestala existovať vzájomná dôvera potrebná pre úspešnú spoluprácu," uviedol výbor, medzi ktorého členov až doteraz patril aj Piëch.
Podľa niektorých médií považoval Piëch za vhodnú náhradu za Winterkorna šéfa divízie Porsche Matthiasa Müllera alebo šéfa divízie Škoda Auto Winfrieda Vahlanda. Samotný Piëch však vo štvrtkovom rozhovore s novinami Bild snahu o Winterkornovo odvolanie poprel.
Osemdesiatročný Piëch je vnukom zakladateľa značiek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v súčasnosti je členom rodinného klanu, ktorý vo Volkswagene ovláda 50,7 percenta hlasovacích práv.
Vo vedení podniku strávil takmer 22 rokov, z toho osem rokov ako generálny riaditeľ. Winterkorn je šéfom Volkswagenu od januára 2007, súčasný kontrakt mu vyprší na konci budúceho roka.
Volkswagen je najväčšou automobilkou v Európe a najneskôr do roku 2018 sa chce stať najväčším výrobcom áut na svete. Vlani firma zvýšila predaj o 4,2 percenta na 10,14 milióna áut, a prvýkrát tak prekonala desaťmiliónovú hranicu.
Jednotkou na svetovom trhu zostal japonský rival Toyota, ktorému odbyt vlani vzrástol o tri percentá na 10,23 milióna vozidiel.