Aj boháči ako šéf Facebooku Mark Zuckerberg, CEO Applu Tim Cook či výkonný riaditeľ Googlu Larry Page sú len obyčajní ľudia a občas potrebujú nakúpiť niečo do kuchyne. A vyzerá to tak, že nakupovanie potravín v Silicon Valley bude jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Amazon sa tam zrejme chystá otvoriť kamenný obchod, v ktorom si obyvatelia údolia môžu po online objednávke vyzdvihnúť čerstvé potraviny.
Novinku v oblasti nakupovania potravín uverejnil magazín Silicon Valley Business Journal. Amazon cez svoju dcérsku firmu vraj už podpísal zmluvy na sklady o veľkosti takmer 1100 štvorcových metrov s ôsmimi boxmi na výdaj objednávok. Cieľom projektu je vytvoriť „zákaznícky zážitok pri nakupovaní, ktorý prepojí platformu online nakupovania a tradičnú skúsenosť v kamennej predajni,“ píše sa v projekte.
Myšlienka teda je, že si na internete vyplníte objednávku, dohodnete si čas výberu, zastavíte sa v jednom z boxov, podajú vám váš nákup a môžete ísť. Špekuluje sa, že Amazon okrem toho otvorí vedľa skladu aj bežný obchod, ktorý by nefungoval na základe vopred zadaných objednávok.
Spoločnosť má už teraz pomerne veľké skúsenosti s predajom potravín so svojou doručovacou službou AmazonFresh. Tá už niekoľko rokov donáša vo vybraných, husto osídlených metropolách čerstvé potraviny, musí však bojovať s vysokou cenou doručovania a prepravy, ktoré odrádzajú zákazníkov. Podobné výberné miesta by teda mohli riešiť tieto problémy v budúcnosti.
Informácie o výstavbe a plánoch Amazonu získal Business Journal od nemenovaného zdroja, ktorý tvrdí, že sklad a potraviny vyrastú v Silicon Valley v štvrti Sunnyvale. Spoločnosť sa k projektu odmietla vyjadriť.
Ak sa plány potvrdia, bude to signálom novej distribučnej stratégie najväčšieho online predajcu na svete a zároveň zamieša karty aj na poli predajcov potravín.