Čínsky národný úrad pre civilné letectvo hovorí, že krajina bude musieť trénovať asi pol milióna civilných pilotov do roku 2035, z dnešných pár stovák. Letecký boom nastal po tom, ako Čína od budúceho roka umožní súkromným lietadlám lietať pod tisíc metrov bez vojenského schválenia. Aj takýmto spôsobom sa krajina snaží zvýšiť svoju dopravnú infraštruktúru.
Pilotné školy praskajú vo švíkoch
Toto rozhodnutie neovplyvní komerčné letecké spoločnosti, na druhej strane však už viac ako dvesto nových firiem požiadalo o letové prevádzkové licencie, keďže im nový zákon umožňuje lietať na vlastných lietadlách. Tréningová jednotka pre civilné letectvo môže však vyškoliť len stovku študentov ročne. Zvyšok Číny a existujúcich pilotných škôl tak praskajú vo švíkoch. Krajina tak otvorene hovorí o možnosti zahraničnej posily.
„Prvá várka študentov sa zapísala v roku 2010 a boli to väčšinou podnikatelia so záujmom o získanie vlastnej licencie,“ povedal Sun Fengwei, zástupca vedúceho pilotnej školy na Úrade civilného letectva Číny. „Ale teraz sa viac a viac mladých ľudí chce naučiť lietať tak, aby mohli dostať prácu vo všeobecných leteckých spoločnostiach,“ dodáva.
Práca snov s dobým platom
Aj keď nie je ešte isté, čo prinesie nový zákon, firmy vsádzajú na dobrý zárobok a samotní piloti sú presvedčení, že to je to možnosť, ako získať prácu snov. Medzi nimi je Zongo Rui, 28- ročný bývalý vojak vo východnej Číne, ktorý chodí do pilotnej školy v Tianjin. „Platy sú dobré. Takýmto spôsobom môžem ľahko splatiť svoje školené čo je 81 tisíc dolárov za dva roky,“ hovorí nádejný pilot.