Americká internetová spoločnosť Yahoo Inc v druhom štvrťroku skončila v strate. Firma totiž zvýšila výdavky s cieľom prilákať užívateľov na svoju stránku, aby lepšie konkurovala spoločnostiam Google Inc a Facebook Inc.
Spoločnosť Yahoo za apríl až jún vykázala čistú stratu 21,6 milióna dolárov, čiže 2 centy na akciu, pričom v rovnakom období minulého roka dosiahla zisk v objeme 269,7 milióna dolárov, čiže 26 centov na akciu. Tržby Yahoo po odrátaní poplatkov partnerským internetovým stránkam v druhom kvartáli stagnovali na úrovni 1,04 miliardy dolárov.
Zisk spoločnosti za druhý štvrťrok bez zahrnutia jednorazových položiek bol v sume 16 centov na akciu. Išlo o horší výsledok v porovnaní s očakávaním analytikov, ktorí predpokladali, že zisk na tomto základe bude 18 centov na akciu. V treťom kvartáli Yahoo očakáva tržby v pásme 1 až 1,04 miliardy dolárov.
Prognóza firmy je tak mierne pesimistickejšia v porovnaní s odhadom analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí predpokladajú tržby za júl až september vo výške 1,07 miliárd dolárov. Hodnota akcií Yahoo v utorok po skončení riadneho obchodovania na burze mierne klesla, a to na 39,34 dolárov za kus.
(1 EUR = 1,0867 USD)