Značka Volkswagen má dôveru väčšiny Nemcov aj po prevalení škandálu s falšovaním výsledkov emisných testov. Názor, že koncernové značky majú "vynikajúcu" kvalitu, podporilo v aktuálnom prieskumu 65 percent respondentov.
ňVýsledky internetového prieskumu, do ktorého sa zapojilo tisíc respondentov, zverejnila v pondelok agentúra Prophet. Presvedčenie, že škandál v dlhodobom horizonte nepoškodí značku "Made in Germany", vyjadrilo šesť z desiatich účastníkov prieskumu a 63 percent verí, že kauza čoskoro upadne do zabudnutia.
Koncom septembra skupina Volkswagen priznala, že približne 11 miliónov vozidiel na svete má nainštalovaný program falšujúci emisné testy. Škandál zrazil trhovú hodnotu firmy zhruba o tretinu a prinútil k odchodu jej bývalého riaditeľa Martina Winterkorna. Vyšetrovanie kauzy sa z USA rozšírilo na krajiny v rôznych častiach sveta a zaoberá sa ňou aj Európska komisia. Nemecký automobilový priemysel zamestnáva viac ako 750 tisíc ľudí a pre krajinu je hlavným zdrojom exportných príjmov.