Na rozdiel od hudobného priemyslu sa mu v tom odevnom práve nedarí.
Enfant terrible rapovej scény Kanye West má podľa serveru Celebrity Net Worth majetok v hodnote 145 miliónov dolárov. Americký producent, raper, módny návrhár a samozvaný Pablo Picasso našej doby na seba v polovici februára okrem iného upozornil vyhlásením na Twitteri, že v skutočnosti dlhuje 53 miliónov dolárov. Do červených čísel sa podľa svojich slov dostal kvôli "napĺňaniu snov v módnom priemysle", píše iDnes.cz.
I write this to you my brothers while still 53 million dollars in personal debt... Please pray we overcome... This is my true heart...
— KANYE WEST (@kanyewest) 14. února 2016
Zvyšok Westových príspevkov bol pre fanúšikov obdobne mätúci, ako veľká časť umelcovej kariéry. West pokračoval: "Nemám dostatok prostriedkov na to tvoriť, čo skutočne môžem." "Osobne som bohatý a môžem si dovoliť kožušiny a domy pre seba i svoju rodinu," pokračoval.
Tridsaťosemročný Kanye, ako pozná residenta Chicaga takmer celý svet, tentoraz výnimočne nepreháňal. Jeho dlhotrvajúca snaha zdolať po hudobných rebríčkoch aj móla svetových prehliadok je pokračujúci história zlých investícií a súboja so svetovými giganty módy.
Módne pády značky Kanye West
West sa na módne návrhárstvo prvýkrát vrhol v roku 2005, kedy odštartoval vlastnú kolekciu pod názvom Pastell Clothing. Oblečenie, ktoré Kanye sám nosil ako súčasť marketingu, sa ale nikdy na pultoch svetových obchodov nerozšírilo a značka v roku 2009 skončila. West sa následne pokúsil preraziť s luxusnou dámskou módou, ktorá niesla jeho meno. Kritici a módny biznis návrhárov jeho snaženie úplne skritizovali a Kanye podľa dizajnéra rýchlej módy A.P.C. Jeana Touitou prišiel o investíciu v hodnote 30 miliónov dolárov.
Panovačný dizajnér svoj prvý módny úspech zaznamenal až v roku 2012, kedy v spolupráci so značkou Nike navrhol tenisky Air Yeezys (,Yeezy' patrí medzi Westové početné prezývky). Avšak ani tento pokus ho z červených čísel neviedol. West tvrdil, že značka Nike mu nikdy nevyplatila percenta z predaja a tak nakoniec uzavrel zmluvu s konkurenčnou firmou Adidas. Vďaka nej mohol Yeezy značku rozšíriť na celú módnu kolekciu, ktorú vehementne propagoval na svojich vypredaných koncertoch. Keď Westové turné končilo, pripustil, že štart značky ho prišiel na 16 miliónov dolárov.
Miliónové drobné v miliardovom biznise
Pre smrteľníka obrovské sumy, v multimiliardovom odevnom biznise takmer drobné. Kanye West nepatrí medzi prvú a zrejme ani posledný z umelcov, ktorí sa vo svojej túžbe obliecť celý svet veľmi sklamali. Náklady na vývoj, výrobu, predaj, marketing a vybudovanie zázemia sú podľa generálneho riaditeľa poradenskej spoločnosti SK Global Jonathana Reeda úplne odlišné od túžby mať vlastnú značku oblečenia.
Reed pre magazín Vanity Fair uviedol, že náklady na organizáciu módnej show sa ľahko prehupnú do sedmicifernej sumy. Zaplatiť modelky, make-up a stylistu vyjde na ďalší milión dolárov. "Všeobecne povedané, nahromadiť veľké dlhy kvôli nákladom na výrobu, prehliadku a predaj jednej kolekcie je ľahké," poznamenal Reed.
Kanyeho túžbu po osobných finančných problémoch je ale ako väčšinu jeho slov treba brať s rezervou. Raper iba počas svojho turné k albumu Yeezus za jeden koncert zarobil milión dolárov. Za tri roky si tak pred zdanením zarobil 72 miliónov dolárov.
O tom, že svoju módnu víziu nemieni vzdať, hovorí jeho snaha ohromiť svet zatiaľ poslednou kolekcií Yeezy Season 3, ktorú predstavil pri príležitosti uvedenia svojho nového albumu Life of Pablo. Ohlasy na Westové nové odevné kreácie však zostávajú prinajmenšom rozpačité a najväčším fanúšikom a zároveň promotérom ovisnutých urbanistických kostýmov ostáva zrejme on sám.