Problémom nebol počet hráčov, ale skôr systém ako taký. Keď niekto ponúka homogénny produkt, ľahko vzniká aj kartelová dohoda, hovorí Menyhart pre HN
Hospodárska súťaž na trhu gastrolístkov podľa vás úplne zlyhala. Bolo by to iné, ak by bolo na trhu viac firiem?
Ak je na trhu viac hráčov, o to lepšie je to prostredie pre konkurenciu a súťaž, a o to náročnejšie je udržať na ňom kartelovú dohodu. My sme však poukazovali na to, že problémom nebol počet hráčov, ale skôr systém ako taký. Produkt, ktorý tieto firmy ponúkajú, je veľmi homogénny a obmedzený zákonom. Máte dané, komu lístky môžete predávať, s akou najvyššou províziou. Určití zamestnávatelia majú povinnosť tento produkt odoberať a posúvať zamestnancom. Keď je takto homogénny produkt, kde sa ľahko kontrolujú vstupy a výstupy, tak ľahko vzniká aj kartelová dohoda.
Hovoríte, že gastrolístky sú jednoduchý produkt, majú isté zákonné lehoty. Lenže niektorí analytici tvrdia, že provízia na výstupe limitovaná nie je a tam vznikali príliš vysoké marže.
Teoreticky konkurencia môže vznikať aj na vstupe lístkov do obehu, lebo trojpercentný limit je daný ako strop, takže firmy si mohli účtovať aj menej. Na výstupe naozaj provízia obmedzená nie je. My sme skôr poukazovali na to, že napríklad obchodné reťazce, ktoré majú väčšiu vyjednávaciu si...
Zostáva vám 85% na dočítanie.