Výrobca akčných kamier GoPro zaznamenal v 1. kvartáli stratu 107,5 milióna dolárov (93,98 milióna eur), kým v rovnakom období minulého roka dosiahol zisk 16,7 milióna USD. Tržby medziročne klesli o polovicu na 183,5 milióna USD. Informovala o tom agentúra DPA.
Spoločnosť oznámila, že svoj prvý dron uvedie na trh až koncom tohto roka, hoci pôvodne ho chcela začať predávať v prvej polovici roka. GoPro si od dronu sľubuje nový zdroj príjmov.
Problémy GoPro sa naplno prejavili už počas vlaňajšej vianočnej sezóny. V danom kvartáli tržby klesli takmer o tretinu a GoPro musel znížiť cenu najnovšieho modelu o polovicu, aby podporil jeho predaj. Následne spoločnosť skresala ponuku modelov kamier zo šiestich na tri.
GoPro je známy svojimi akčnými kamerami pre športovcov a dobrodruhov, v poslednom období ale zápasí s rastúcou konkurenciou. Analytici špekulujú aj o možnosti presýtenia trhu, keďže podobné kamery kupuje len určitá skupina ľudí.