Zlé načasovanie, nesprávne rozhodnutia pri investíciách a zahraničná konkurencia dohnali Humenskú mliekareň do problémov, z ktorých sa roky snažila vyhrabať. Neúspešne. Po viacerých pokusoch o oživenie čaká spoločnosť na nového vlastníka. Na predaji spoločonosti sa zhodli jej veritelia.
Aký budú mať úspech je však otázne. Súčasná kríza mliekarov a nerovnováha medzi výkupnou cenou mlieka a predajnou cenou produktov firme situáciu na trhu a hľadanie nového majiteľa sťažuje. Budúcnosť podniku, ktorý už dlhší čas nevyrába a nemá ani zamestnancov, je nejasná. Hovoriť o nej nechce ani väčšinový akcionár Jozef Hurný.
„V konkurze je presne určený postup speňaženia majetku. Správca rieši, či sa firma oživí alebo sa predá. Či sú nejakí záujemcovia, zverejňovať ani komentovať nebudem. Ak sa mliekareň opätovne rozbehne, budem dávať bližšie informácie,“ povedal Hurný pre HN.
Odborníci však budúcnosť Humenskej mliekarne nevidia úplne čierno. „Humenská mliekareň má svoje meno i miesto na trhu. Nový majiteľ bude musieť okrem investície priniesť veľkú invenciu a inovácie do produktov, s ktorými zamieri do nových segmentov. Vo vyplnení dier na trhu vidím šancu na jej návrat,“ vraví analytik spoločnosti Terno Ľubomír Drahovský.
MliekoReuters
StoryEditor