V regáloch obchodnej siete, ktorá svoju reklamnú kampaň „Z lásky k Slovensku“ okrem iného cieli na podporu domácich výrobcov potravín, už spotrebitelia nenájdu legendárne slovenské nátierky z Tatrakonu ako Májka či Pali, ani kultovú omáčku na špagety Morca-Della. Nezhody pri rokovaní o novej zmluve medzi Kauflandom a konzervárňou Tatrakon totiž vyústili až do toho, že popradský výrobca od marca tohto roka do obchodov Kauflandu svoj tovar nedodáva. „Je na rozhodnutí každého výrobcu, či bude produkty predávať so stratou, alebo nie. My sme sa rozhodli tak, že predajnú cenu tých svojich dotovať nebudeme a na požadované zachovanie cien reťazca sme nepristúpili,“ hovorí pre HN Ivana Kacvinská, manažérka obchodu a marketingu spoločnosti Tatrakon Poprad. Problém, na ktorom zlyhali rokovania, je tradičný – cena. Tá by bola po novom podľa konzervárov poddimenzovaná. Začiatkom roka totiž Popradčania uviedli na trh konzervy otvárateľné bez použitia otvárača.
Bez otvárača, ale s vyššou cenou
S „easy open“ výrobkami nutne prišiel nárast ceny. „Každý obchodný partner uvítal túto...
Zostáva vám 85% na dočítanie.