Počet návštevníkov prvého Disneylandu na čínskej pôde je podľa expertov sklamaním. Brány komplexu, ktorého výstavba vyšla na 5,5 miliardy dolárov ( 4,91 miliardy eur), sa otvorili v strede júna a prešlo nimi odhadom milión návštevníkov, píše server BusinessInsider.com.
Čo je zhruba 20-tisíc denne. To je 7,3 milióna návštevníkov ročne. Čísla môžu vyzerať optimisticky, no experti uvádzajú, že nenapĺňajú očakávania a vinia vysoké ceny a klebety o dlhých radoch. Banka Barclays odhadla, že park ročne navštívi 12 miliónov ľudí, japonská Nomura išla ešte ďalej - jej odhad sa zastavil na čísle 15 miliónov.
Vysoké ceny
Kde hľadať príčiny takto sa vyvíjajúcej situácie? Klasicky, v cene. 499 juanov (67 eur) v top-sezóne a 370 (50 eur) mimo sezóny je dobrý dôvod park nenavštíviť, uviedol Ken Wong, špecialista z Eastspring Investments. "Ceny znižujú atraktivitu, Disneyland ich musí zmeniť," uviedol.
V porovnaní s inými parkmi ceny vysoké nie sú. V USA stojí lístok 95 dolárov (85 eur), v Hong Kongu 64 dolárov (57 eur) - avšak priemerný mesačný príjem v Číne činí menej než 2-tisíc juanov (268 eur), no cestovná kancelária odhadla cenu návštevy parku s cestou a prenocovaním na 2 219 juanov (297 eur).
Ľudia si počkajú
Povesti parku nepridávajú ani príspevky na sociálnych sieťach, kde ľudia spomínajú rady, v ktorých museli čakať 3-4 hodiny. "Stále máme dobrú návštevnosť, ale ľudia radšej počkajú 6-12 mesiacov, kým sa odstránia drobné chyby," uviedol Shaun Rein zo spoločnosti China Market Research Group.
Predstavitelia teda veria v nápravu. Ľudia sú však často menia svoje preferencie a miesta, ktoré plánujú navštíviť, takže spoločnosti by mali byť veľmi agilné v tom, čo ponúkajú, uzatvára Rein.