Tesco Bank, úverová divízia najväčšieho britského maloobchodného reťazca Tesco, dnes pozastavila online transakcie po víkendovom útoku, pri ktorom podvodníci vybrali peniaze zo zhruba 20-tisíc účtov. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Okrem toho banka odhalila podozrivé aktivity na ďalších 20-tisíc z celkového počtu 136-tisíc bežných účtov. To znamená, že podvodníci zaútočili na 40-tisíc účtov, uviedol riaditeľ banky Benny Higgins pre rozhlasovú stanicu BBC. Tesco Bank vo svojom vyhlásení oznámila, že finančné straty klientom nahradí.
Zákazníci banky sa na jej webovej stránke sťažovali, že im z účtov zmizli sumy v rozsahu od 20 do 600 libier (22,52 - 675,61 eura). Tesco Bank má celkovo vyše 7 miliónov klientov, okrem bežných účtov ponúka celú škálu finančných produktov, od spotrebiteľských úverov cez hypotéky po poistenie. Banka zaviedla klientske účty v roku 2014, aby jej pomohli zvýšiť zisk, keďže jej tržby z maloobchodu vytrvalo klesajú. Príjmy banky sa vlani podieľali zhruba 17 percentami na prevádzkovom zisku Tesca.
Zákazníci banky si môžu naďalej vybrať peniaze z bankomatov, alebo platiť kartami v obchodoch, len internetové transakcie sú zastavené, povedal Higgins.
K útokom na klientske účty došlo v čase, "pre ktorý je typické, že v banke je prítomných málo zamestnancov, a preto na podozrivé aktivity zareagovala pomaly", vysvetlil Cliff Moyce, šéf oddelenia finančných služieb v poradenskej firme DataArt. Dodal, že systém automatického odhalenia podvodov fungoval dobre a odhalil podozrivé aktivity, ale cez víkend bolo v banke málo personálu.