Najväčší nákupný festival v Číne, tzv. Singles' Day aj tento rok prilákal na stránky e-shopov množstvo kupujúcich. Všetko nasvedčuje tomu, že obchodníci sa môžu tešiť na vysoké tržby, aj keď ekonomika ázijskej krajiny spomaľuje. Informovala o tom agentúra DPA.
Prvý 24-hodinový nákupný festival zorganizoval pred siedmimi rokmi (11. novembra 2009) na svojich platformách čínsky internetový obchod Alibaba. Jeho cieľom bolo zvýšiť odbyt v tejto časti roka, ktorá je v Číne z hľadiska maloobchodného predaja slabou sezónou. Alibaba sa rozhodol zamerať sa na slobodných ľudí a prilákať ich na veľké zľavy.
V prvom roku (2009) sa do akcie s názvom Singles' Day, teda Deň slobodných, zapojilo len 27 obchodníkov. Ale úspech čínskeho Singles' Day inšpiroval predajcov po celom svete. Vlani už internetové obchody na celej planéte prilákali na zľavy klientov z viac ako 200 krajín.
Prvé výsledky z dneška naznačujú, že aj tento rok sa obchodníci môžu tešiť na dobré tržby. Druhý najväčší čínsky internetový obchod JD.com Inc, hlavný rival Alibaby na domácom trhu, napríklad oznámil, že za prvých 12 hodín zaregistroval o 78 percent viac objednávok ako vlani.
Tržby pôvodcu tohto festivalu, Alibaby, už po prvej hodine od spustenia predaja prekročili 5 miliárd dolárov (4,59 miliardy eur) a za 12 hodín sa prehupli cez hranicu 12 miliárd USD. Analytici preto očakávajú, že Alibabe sa podarí prekonať vlaňajšie rekordné tržby, ktoré dosiahli 14,3 miliardy dolárov.