Google po piatich rokoch vystriedal Apple na pozícii najhodnotnejšej značky na svete. Vyplýva to z tohtoročného rebríčka, ktorý tento týždeň zverejnila spoločnosť BrandFinance. Hodnota značky Google sa oproti predchádzajúcemu roku zvýšila o 24 percent na 109,47 milióna dolárov, hodnota značky Apple naopak o 27 percent klesla a predstavovala 107,14 milióna dolárov.
Spoločnosť Google okrem iného prevádzkuje najväčší internetový vyhľadávač na svete. Apple vyrába napríklad mobilné telefóny iPhone a počítačové tablety iPad.
"Apple si nedokázal udržať technologickú výhodu a opakovane sklamal svojich stúpencov, keď prišiel len s kozmetickými úpravami namiesto očakávaných výrazných zmien," uviedla spoločnosť BrandFinance. "Jeho značka stratila na lesku a teraz musí súperiť nielen s tradičným rivalom Samsungom, ale aj s množstvom čínskych značiek," dodala.
Tretie miesto v rebríčku obsadila značka Amazon s hodnotou 106,37 milióna dolárov. Za ňou nasledovali značky AT&T a Microsoft. Najvyššou umiestnenou neamerickou značkou je juhokórejská značka Samsung, ktorej patrí šiesta priečka.
Najvyššie umiestnenou japonskou značkou je na 12. mieste Toyota, ktorá tak drží prvé miesto medzi automobilovými značkami. Najcennejšou európskou značkou je BMW na 17. priečke.