Volkswagen bude mať po rozšírení francúzskej PSA Group o európsku divíziu americkej GM v Európe ostrejšiu konkurenciu v čase, keď má jeho vlajková značka stále problémy kvôli nedávnemu emisnému škandálu.
Marchionne minulý týždeň na autosalóne v Ženeve povedal, že dohoda o prevzatí nemeckého Opla, ktorú PSA oznámila pred týždňom, by nakoniec mohla Volkswagen presvedčiť, aby sa zaujímal o spojenie s jeho spoločnosťou. Šéf Volkswagenu to ale v Ženeve odmietol.
Dnes však Müller signalizoval zmenu postoja. "Nikdy som nepovedal, že spojenectvo s iným partnerom je raz a navždy vylúčené, len som povedal, že v tejto chvíli nemám s pánom Marchionne žiadne kontakty," povedal dnes Müller novinárom po tlačovej konferencii k minuloročným výsledkom svojej skupiny.
"Bolo by veľmi užitočné, keby pán Marchionne oznámil svoje úvahy tiež mne a nielen vám," uviedol Müller. "Budúcnosti Volkswagenu ale verím, či s Marchionnnem, alebo bez neho," citovala ho agentúra Reuters.
Prevádzkový zisk skupiny Volkswagen sa vlani pred odpisom jednorazových nákladov zvýšil o 14 percent na rekordných 14,6 miliardy eur. Automobilka vlani dodala na trhy rekordných 10,3 milióna áut a vystriedala japonského konkurenta Toyota Motor v čele svetového automobilového trhu.
Volkswagen dnes uviedol, že sa mu podarilo vyrovnať sa s nákladmi na škandál s falšovaním testov emisií a že jeho cieľom je výsledky hospodárenia v tomto roku ďalej zlepšiť. Upozornil však, že hlavné značka VW má stále problémy a jej prevádzkový zisk sa znížil o viac ako desať percent.