Britsko-holandský výrobca spotrebného tovaru Unilever zavádza sériu opatrení, ktoré mu majú pomôcť získať späť podporu investorov, keď odmietol svojho rivala Kraft Heinz. Táto americká potravinárska skupina sa snažila firmu Unilever za 143 miliárd dolárov prevziať. Unilever chce napríklad predať výrobu margarínov, odkúpiť svoje akcie, zvýšiť ziskovú maržu alebo urýchliť znižovanie nákladov, napísal server denníka Financial Times.
Unilever je pod tlakom, aby zvýšil ziskovosť a urýchlil rast, keď vo februári odmietol ponuku na prevzatie. Firma preto pristúpila k prehodnoteniu svojich aktivít, aj keď odmietla radikálne požiadavky niektorých menšinových akcionárov, aby oddelila aktivity v oblasti potravín a osobnej starostlivosti.
Spoločnosť sa rozhodla oddeliť alebo predať aktivity v oblasti výroby margarínov, kam patrí okrem iného značka Flora. Podľa analytikov predstavuje hodnota týchto aktivít šesť až sedem miliárd eur. Margaríny sú síce vysoko ziskové, ale ich predaj klesá kvôli zmenám chuťou spotrebiteľov a presunu k prirodzenejším produktom, ako je napríklad maslo.
Firma tiež plánuje odkúpiť svoje vlastné akcie za päť miliárd eur a posilniť svoj trojročný program znižovania nákladov, ktorý už začala. Úspory chce zdvojnásobiť až na dve miliardy eur. Časť úspor by mala prísť zo zjednodušenia podnikania, vrátane plánu spojiť výrobu potravín do jednej divízie. Pod jednou strechou by sa tak ocitli majonézy Hellmann's, zmrzlina Magnum a čaj Lipton. Firma tiež v rámci zjednodušenia podnikania zvažuje zmenu svojej duálnej štruktúry, v súčasnosti má sídlo v Rotterdame a Londýne.
Unilever tiež naznačil, že by mohol mať záujem o kúpu potravinárskych aktivít britskej spoločnosti Reckitt Benckiser. Tá v pondelok oznámila, že začala zvažovať budúcnosť svojej potravinárskej divízie, ktorú nepovažuje za hlavnú.