Predstavitelia Rapidu tvrdia, ze za ich zlé výpočty zodpovedá štát. FOTO: HN/Peter Mayer
StoryEditor

Advokátka poistencov Rapidu chce ísť za politikmi: Posúdime pochybenia kompetentných

16.08.2022, 10:26

V rozhovore sa dozviete:

  • Prečo nemusí byť dobrý nápad podať žalobu na popretú pohľadávku a aké je iné riešenie.
  • Čo znamená, že klient nebude mať hlasovacie právo na schôdzi veriteľov.
  • Aké sú možnosti odškodnenia, ak majetok poisťovne nebude stačiť na odškodnenie klientov.

Časť klientov skrachovanej poisťovne Rapid life dostala oznámenie konkurznej správkyne o popretí pohľadávky. Dôvodom bola zle podaná prihláška. Advokátka Viera Kubicová, ktorá je ochotná klientov zastupovať, vysvetľuje, aké možnosti teraz majú poistenci.  

Ako problém sa ukazuje, že Spotrebiteľské Centrum namiesto odkupnej hodnoty prihlásilo do konkurzu za klientov súčet zaplateného poistného. Je riešením, že klienti podajú prihlášky nanovo? Napadnúť na súde popretie sa im teda neoplatí?

V tomto momente preskúmavame možnosti riešenia. Následne budeme klientom predkladať návrhy na postup podľa ich individuálnej situácie. Našou snahou je, aby sa klienti vyhli žalobe, keďže pred podaním žaloby musia klienti zložiť na účet správkyne dve percentá z uplatnenej sumy, najmenej 350 eur a najviac 10-tisíc, a to z každej uplatnenej pohľadávky, samozrejme, s neistým výsledkom, lebo prihláška musí byť podaná perfektne a nie je možné ju dopĺňať a opravovať. Klienti nemajú k dispozícii od Spotrebiteľského centra podané prihlášky a generálny riaditeľ pán Antoňák ani nikto iný nie je kontaktný.

Môžu nanovo podať prihlášku so správnou sumou aj po uplynutí 30-dňovej lehoty na podanie žaloby pre popretie pohľadávky?

V zmysle ustanovenia § 28 ods. 2 zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii v znení účinnom v čase začatia konkurzného konania sa prihláška podáva v 45-dňovej lehote od vyhlásenia konkurzu. Ak veriteľ podá prihlášku neskôr, na prihlášku sa prihliada, avšak veriteľ nemá napríklad právo na schôdzi veriteľov hlasovať. Z uspokojenia však nie je vylúčený, pokiaľ prihlási pohľadávku správne a správca ju uzná, čím sa stáva pohľadávka zistenou a zaradí sa do Konečného zoznamu pohľadávok, ktorý je podkladom na uspokojenie pohľadávok.

Čo pre klientov znamená, že nebudú mať hlasovacie právo na schôdzi veriteľov? Keďže väčšina pohľadávok je rovnakého charakteru (splatné poistné plnenie alebo odkupná hodnota), klienti s hlasovacím pravom pri vyplácaní asi nemôžu byť zvýhodnení?

Veritelia, ktorí nemajú na schôdzi veriteľov hlasovacie právo, nie sú oprávnení hlasovať o uzneseniach prijímaných schôdzou veriteľov a nemôžu byť ani volení za člena veriteľského výboru. Schôdza veriteľov je veriteľský orgán, do ktorého právomoci patrí najmä voľba členov veriteľského výboru a hlasovanie o výmene správcu. Skutočnosť, že veriteľ hlasovacie práva nemá, nemá vplyv na výšku jeho uspokojenia.

Vyjadrili ste ochotu zastupovať klientov. Viete povedať, koľko by ste ich mohli zastupovať? Máte kapacitné možnosti zastupovať väčšiu skupinu klientov?

Áno, v spolupráci s kolegyňami JUDr. Barborou Hudekovou a Mgr. Zuzanou Maruniakovou z 4JUSTICE advokátska kancelária a JUDr. Richardom Ružinom – správcom konkurznej podstaty – sme schopní poskytnúť službu väčšej skupine veriteľov a zastupovať ich v konkurznom konaní ako veriteľov.

Jedna vec je správne sa prihlásiť do konkurzu. Druhá, reálne sa dostať k majetku. Je podľa vás reálne, že klienti uvidia svoje peniaze?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 45% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-13 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Posledná šanca pre klientov skrachovaného Rapidu: Čo môžu robiť, ak im popreli pohľadávku? 02 - Modified: 2022-08-03 14:21:40 - Feat.: 1 - Title: Na Slovensku máme unikát: Klienti sa musia súdiť o právo súdiť sa
01 - Modified: 2022-08-25 21:56:42 - Feat.: - Title: Ďalšia firma z Višňového vraj skončí v konkurze. Zničili nás, tvrdí jej šéf 02 - Modified: 2022-08-18 17:00:00 - Feat.: - Title: Kauza Rapid Life: konkurz poisťovne sa nekončí, čo sa ďalej bude diať ďalej? 03 - Modified: 2022-08-13 22:00:00 - Feat.: - Title: Posledná šanca pre klientov skrachovaného Rapidu: Čo môžu robiť, ak im popreli pohľadávku? 04 - Modified: 2022-08-13 11:13:40 - Feat.: - Title: Francúzska top značka na Slovensku nakopila dvojmiliónové dlhy. Splatí ich len ťažko 05 - Modified: 2022-08-05 13:11:51 - Feat.: - Title: Všeobecná zdravotná poisťovňa víta každý návrh, ktorý zabráni nekalému prepoisťovaniu, súkromníci protestujú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
16. september 2022 15:24