StoryEditor

Ivan Semjanová: Mojsejovci? Problematická budúcnosť

14.11.2006, 23:00

Nechýba Markíze televízna humoristická relácia, ako boli kedysi Milan Markovič a Jaro Filip a kol.?
- Je to otázka dopytu na trhu. V tejto chvíli naše relácie, ktoré sú zaradené medzi televíznu zábavu, dosahujú sledovanosť vysoko nad 35 percent, miestami takmer 40 percent. Pred rokom sme vysielali show Andyho Krausa, ktorá sa neujala a museli sme ju stiahnuť. Markíza reaguje na dopyt na trhu, spätnou väzbou sú pre nás peoplemetre. V programe TV Markíza ako komerčnej televízie v tejto chvíli takýto typ programu nechýba.

Nechcete v tom niečo urobiť? Pripravujete nové humoristické relácie?
- To, samozrejme, neznamená, že nebudeme hľadať námety a vo chvíli, keď by boli schopné ujať sa na trhu, mali by dobrú sledovanosť a boli by ekonomicky zhodnotiteľné, nebránime sa tomu takú reláciu vysielať.

Je zvláštne, že najlepším zabávačom v slovenskom televíznom priestore je Čech Jan Kraus - nechýba slovenským televíziám osobnosť jeho rangu?
- Myslím si, že nie, možno len tie osobnosti nedostali šancu. Mali by ju určite dostať Vilo Rozboril aj Adela Banášová, a konkrétne o týchto dvoch menách rozmýšľame.

Ako vnímate skutočnosť, že jeden z vašich programov - Nora a Braňo - je pravidelným terčom jednej relácie verejnoprávnej televízie? Komunikovali ste o tom s STV?
- Nie. Nekomunikovali.

Druhou stránkou veci je, akoby tieto vzájomné ataky zvyšovali sledovanosť oboch programov - potvrdzujú to aj vaše prieskumy?
- Áno, peoplemetre to potvrdzujú, a ja som rada, že relácia Nora a Braňo zvyšuje sledovanosť niektorým reláciám STV.

Aká bola sledovanosť Mojsejovcov za posledné týždne?
- Za posledné týždne bol podiel okolo 38 percent.

Čo ste sledovali reláciou Nora a Braňo?
- Táto relácia bola nasadená do konkurenčne veľmi ťažkého prostredia, v piatok večer, keď ostatné televízie vysielali nákladné licencované formáty, ktoré sú vo svete pomerne úspešné. My sme išli s pôvodným formátom, ktorý charakterizujeme ako nízkorozpočtový.

Splnili sa vaše očakávania?
- V tomto zmysle relácia splnila svoj účel, lebo Mojsejovci dosiahli vyššiu sledovanosť ako spomínané konkurenčné programy.

Je dôvod na to, aby Mojsejovci nemohli komunikovať s médiami?
- S Mojsejovcami má Markíza uzavretú exkluzívnu zmluvu, v ktorej sa v jednom z článkov hovorí, že svoje mediálne vystúpenia musia konzultovať s p. r. oddelením TV Markíza.

Nemáte pocit, že sa vám celá relácia svojimi atakmi na známe osobnosti vymkla spod
kontroly?
- V prípade rubriky Čo my na to malo vedenie TV Markíza od začiatku kritické pripomienky k vyjadreniam Mojsejovcov. Je pravdou, že obsah rubriky presiahol hranice toho, na čom sme sa pôvodne dohodli.

Jestvuje konflikt medzi záujmami Mojsejovcov a osobností, ktoré boli v tej rubrike atakované?
- Sme presvedčení o tom, že táto rubrika je problémová vo vzťahu k zákonu o vysielaní a retransmisii, všeobecným etickým princípom a máme aj zodpovednosť voči našim divákom.

Žiadali vás dotknuté osobnosti o zastavenie relácie?
- Nie, nežiadali.

Alebo aspoň o možnosť reagovania na útoky na ne?
- Oficiálne o to nežiadali.

Uvažujete o pokračovaní programu Nora a Braňo aj v januári 2007?
- V tejto chvíli by som sa k tomu nerada vyjadrovala. Zmluva s Mojsejovcami sa končí v decembri 2006 a v tejto chvíli je ďalšia spolupráca s Mojsejovcami veľmi problematická.

Ivan Semjanová, vedúca oddelenia pre styk s verejnosťou TV Markíza

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 10:05