StoryEditor

Poznámka: Veď obsadené...

02.06.2006, 00:00
Odkedy naše televízie začali používať peoplemetre, kúpil som si DVD prehrávač, aby som sa, ak práve nemám poruke dobrú knihu, dostal čo najďalej z dosahu programov, ktoré sú údajne obľúbené a majú najvyššiu sledovanosť.

Odkedy naše televízie začali používať peoplemetre, kúpil som si DVD prehrávač, aby som sa, ak práve nemám poruke dobrú knihu, dostal čo najďalej z dosahu programov, ktoré sú údajne obľúbené a majú najvyššiu sledovanosť. Vo väčšine prípadov je to totiž absolútna prehliadka biedy ľudského ducha a demonštrácia toho, kam sú až ľudia schopní klesnúť s vidinou získania financií.
Napriek tomu sa mi tu a tam "pošťastí" zachytiť aspoň čriepky televízneho vysielania, ktoré stačia na to, aby ma utvrdili v presvedčení, že deformácia diváckeho vkusu, ale aj spisovnej slovenčiny, úspešne napredujú. To známe, že často opakované slovné spojenie z istého nie veľmi chytrého televízneho reklamného spotu: "Veď obsadené" napriek svojej nelogickosti presne charakterizuje situáciu na našich televíznych obrazovkách. Kvalita sa na ne dostane iba sporadicky. Prečo? Nuž -- "veď obsadené", rozumej -- brakom. Ak sa aj niečo tu a tam podarí, pokazí to dramaturgia. Príkladom je seriál Lost (Stratení, u nás Nezvestní), ktorému predchádzala bombastická reklama prisudzujúca mu titul "najlepšieho seriálu na svete". Po odvysielaní prvých častí som o Stratených takmer stratil záujem. Keď sa mi podarilo obstarať si a pozrieť viac dielov za sebou, uvedomil som si, že týždenná periodicita tento seriál výrazne poškodila.Členitosť deja a časté exkurzy do minulosti hlavných postáv neumožňujú pri veľmi riedkej periodicite vysielania udržať v povedomí divákov súvislosti a plynulosť deja. Nuž, čo, on -- "veď obsadené" zrejme už dostatočne zdeformovalo naše vnímanie a zdevastovalo cit pre mieru.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 06:31