Vzhľadom na pribúdajúce rôčky sa čoraz častejšie stávam zákazníkom v lekárňach. Nie, nechcem teraz hovoriť o narastajúcich poplatkoch, ale skôr naopak -- o pribúdajúcich zákazníkoch týchto zariadení. Možno to zavinili televízne reklamy, ktoré v prípade uvádzania nového prípravku na trh nezabudnú podotknúť, aby ste sa o jeho pôsobení, a najmä o vedľajších účinkoch, poradili so svojím lekárnikom. V tom bude asi pes zakopaný, prečo sa v poslednom čase stávajú priestory pred pultmi v lekárňach miestom debatných krúžkov. Kým rad zákazníkov pred pultom narastá, pani sa veselo baví o tom, akú masť by si mala nanášať na pleť, keď ma také a také problémy. To, čo by normálne mohlo byť aj predmetom lekárskeho tajomstva, teraz bezostyšne pretriasa na verejnosti a všetci čakajúci v rade sa dozvedajú o vyrážkach, akné a mastnote pleti debatujúcej zákazníčky. Iný sa zas pýta, aký šampón na vlasy by mal používať, aby mu zmäkli otlaky na nohách, čím uvádza lekárničku badateľne do rozpakov. Neviem, či by v trhovej ekonomike nemali byť takéto poradne platené. Neviem si napríklad predstaviť, že by ste s podobne rozsiahlou sériou otázok vtrhli napríklad do kancelárie notára a on by vám len tak -- mne nič, tebe nič -- poradil. S debatnými krúžkami zrejme neráta ani zdravotnícka reforma, ale ak nie lekárnici, tak aspoň tí zvyšní čakajúci by si za nekonečné postávanie vo frontách nejakú tú korunu určite zaslúžili.