Kamarát ešte nemá ani tridsať rokov, ale okolo očí má hlboké vrásky. Má šťastie, že má chlpaté uši, ktoré pútajú oveľa viac pozornosti. Keby bol žena, bol by z toho nešťastný, prestáva už však platiť, že byť mužom vás ochráni od podobných duševných útrap. Spoločnosť L´Oréal začala agresívnu kampaň, kde chce podobným pocitom viny, akým už nainfikovali ženy, nakaziť mužov. Ženský trh s kozmetickými prípravkami proti vráskam, šupinatej pokožke a akné je už takmer nasýtený, preto treba viac zarábať na mužoch, ktorí tradične našli kozmetiku na celý rok pod vianočným stromčekom a viac sa o ňu nestarali. "On si myslí, že vyzerá zaneprázdnene, ona si myslí, že vyzerá unavene," tvrdí nám L´Oréal pri obrázku dvadsiatnika a jeho priateľky. "O čom si on myslí, že sú skvelé línie, v tom ona vidí predčasné vrásky," pridáva k fotografii tridsiatnika. Muži voči takýmto podpásovým útokom nezostávajú chladní. Stávajú sa zlatou baňou pre plastických chirurgov a výrobcov kozmetiky. Len v Británii sa predaj mužských prípravkov na pleť za posledných sedem rokov zvýšil o osemsto percent. Najviac obetí je medzi homosexuálmi, kde sa dobrému vzhľadu tradične pripisuje väčší význam - anorexia je dnes medzi nimi rozšírená rovnako ako medzi heterosexuálnymi ženami. Zásadná otázka je, či muži tomuto tlaku odolajú, alebo mu podľahnú. Pred niekoľkými rokmi dostali muži prehnane sa starajúci o svoj vzhľad pomenovanie metrosexuáli. Tento typ už údajne vychádza z módy. Predaj kozmetiky to však neukazuje, takže sme možno uprostred dramatickej zmeny. Plusom bude menej zapáchajúcich chlapov, mínusom toalety obsadené bulimikmi a nemocnice plné zomierajúcich anorektikov.
StoryEditor
Glosa: Hygienickí muži
Kamarát nemá ešte ani tridsať rokov, ale okolo očí má hlboké vrásky. Má šťastie, že má chlpaté uši, ktoré pútajú oveľa viac pozornosti.